תאונה בעבודה ביטוח לאומי

נפצעתם בעבודה? כך תפעלו מול הביטוח הלאומי

תאונות עבודה הן מצערות אך שכיחות, והחוק בישראל מעניק לנפגעים זכויות ברורות מול המוסד לביטוח לאומי. כל פציעה שנגרמת תוך כדי או עקב העבודה, יכולה להיחשב כתאונת עבודה – וההכרה בכך היא הבסיס לקבלת פיצויים והטבות.


מה נחשבת תאונת עבודה?

  • פציעה במהלך העבודה – נפילה, כווייה, פגיעה ממכונה
  • תאונה תוך כדי שליחות מטעם העבודה
  • החלקה במשרד, פגיעה ממכשור או אפילו תקיפה על רקע תעסוקתי
  • גם אירוע לבבי או שבץ עשויים להיחשב כתאונת עבודה אם נגרמו כתוצאה ממתח בעבודה


מה צריך לעשות מיד אחרי התאונה?

  • לפנות לטיפול רפואי ולציין שהפציעה התרחשה במהלך העבודה
  • לקבל מהמעסיק טופס בל/250
  • להגיש תביעה לביטוח הלאומי בטופס בל/211
  • לצרף כל מסמך רפואי, תעודה מהמעסיק, ותיעוד נוסף (כולל עדים אם יש)


מהן הזכויות שמגיעות לנפגע?

  • דמי פגיעה: תשלום של עד 91 ימים בגובה כ-75% מהשכר
  • טיפולים רפואיים ללא עלות דרך קופת החולים
  • קביעת נכות זמנית או קבועה דרך ועדה רפואית
  • קבלת קצבת נכות מעבודה או מענק חד פעמי, לפי דרגת הנכות


האם אפשר לתבוע גם את המעסיק?

במקרים שבהם התאונה נגרמה בשל רשלנות של המעסיק למשל, ציוד לא תקני, אי מתן הדרכה או היעדר אמצעי מיגון, ניתן לשקול גם תביעה נזיקית נגדו. תביעה כזו תידון בבית המשפט, בנפרד מההליך מול ביטוח לאומי.

תאונה בעבודה מחייבת תגובה מהירה ונכונה, טיפול רפואי, תיעוד והגשת תביעה מסודרת. ליווי של עורך דין שמכיר את ההליכים מול הביטוח הלאומי ואת האפשרויות המשפטיות הנוספות יכול לעשות את כל ההבדל.

יכול לעניין אותך בנוסף ..

נשמח לסייע גם לכם